Kjøpsvilkår
Bestilling
Kjøper bestiller og betaler ved å gå inn på www.visitkragerobooking.no
Bestillingen er bindende.
For sykkel-leie og hengekøyecamp, er det mulig å leie på stedet, dersom utstyret er ledig.
Betalingen skjer med Vipps.
Avbestilling
Det er mulig å avbestille. For de fleste av våre aktiviteter, gjelder følgende avbestillingsvilkår:
90% refusjon fra bestilling inntil 30 dager før, 50% refusjon fra 29 til 7 dager før, og 0 refusjon fra 6 dager til gjennomføring.
Kjøpers plikter
Kjøper har selv ansvar for å kontrollere at bestillingen er korrekt.
Kjøper må utvise tilbørlig oppførsel. Kjøper kan vises bort ved utilbørlig oppførsel, og må bære kostnader ved returen selv.
Reiseforsikring
Kjøper må ta nødvendige forholdsregler, herunder sørge for å ha dekkende reiseforsikring.
Sykdommer/allergier
Kjøper er ansvarlig for sin helsetilstand og må ikke utsetter seg selv eller andre for fare.
For aktiviteter der det er relevant, gi oss beskjed om sykdommer, allergier eller annet. Ved matallergier, vil vi formidle dette til serveringssteder som benyttes underveis. Merk at ikke alle serveringssteder er i stand til å tilpasse sitt tilbud.
Endringer/avlysning
Skåtøy i farta tar forbehold om endringer i aktivitetene som skyldes forsinkelser, værforhold, sykdom eller andre uforutsette hendelser.
Skåtøy i farta kan avlyse turer, dersom antall påmeldte er lavere enn miniumsantallet som framgår på bookingsida. Kjøper informeres raskt, og får tilbud om annen tur eller refundert innbetalt beløp.
Dersom det inntreffer forhold som Skåtøy i farta ikke er herre over (Force Majeure), for eksempel naturkatastrofer, arbeidskonflikter eller annet som gjør det for risikabelt å gjennomføre, kan turen bli avlyst på kort varsel uten refusjon til den reisende.
Ansvar
Generelt er Skåtøy i farta ikke ansvarlig for skader, tap eller ulykker av noe slag på person eller varer (herunder økonomisk tap og følgeskader) som oppstår i forbindelse med eller som følge av kjøpers bestilling og deltakelse i våre aktiviteter. Unntaket gjelder ved grov uaktsomhet fra Skåtøy i fartas side.
Kjøper er erstatningsansvarlig dersom hen mister, skader eller ødelegger Skåtøy i fartas utstyr/innleid utstyr (for eksempel kajakk, padleåre, hengekøye, sykkel).
Mangler/reklamasjoner
Om kjøper mener at det foreligger feil/mangel, må hen ta det opp med Skåtøy i farta umiddelbart ved å snakke med vår guide eller ringe vårt kontor på telefonnummer 91379248.
Om feilen/mangelen ikke blir rettet og kjøper ønsker å reklamere, må hen sende skriftlig krav senest en måned etter at aktiviteten er gjennomført. Klagen sendes til Skåtøy i farta, Skåtøyvegen 27, 3780 Skåtøy eller til post@skatoyifarta.no.
Hele beløpet refunderes dersom Skåtøy i farta har begått feil eller ikke sørget for leveranse som lovet.
Vi tar forbehold om systemsvikt og tekniske feil. Vi vil alltid være løsningsorienterte og greie.
Aksept
Ved å booke turen, aksepterer kjøper de generelle vilkårene som framgår av dette dokumentet.
Personvern
Vi ber om personlig informasjon ved bestilling for å kunne gjennomføre aktivitetene. Informasjonen vil ikke bli brukt til andre formål, og vil ikke bli delt med utenforstående, med unntak av parter som er involvert i bestillingen.
Skåtøy, juni 2022